Mlcr ofor

£o+[le_c
als & ocuments

. |

ﬂﬁi

frePRERBELE 7 SHARFEAMOSENAE  OERRNPRICGES - BRI - o (PE
ZERTALWE) - (BFEW) - REREYPHERAENEROEREE R IEEIRS -
BEEZNRHABAMNTREAMEELENESNER - METEXRSEOSNAEMREERLA TR
N EFBEE -

The microform collection of the Hong Kong Central Library houses a number of titles related to Hong Kong.
It includes newspapers, periodicals and historical documents of carly Hong Kong such as Friends of Clina and
Hong Kong Gazette, Chinese Mail, documents from the British Colonial Office and village documents of the
New Territories, etc. They are invaluable resources for the study of Hong Kong history and development. The
tollowing titles of microform materials are available at the Microform Reading Area on this Hoor.

D F Chinese Newspapers & Periodicals

i B 8
BEEE © 4/1926-11/1984 ( FE) ]

(T BM) F1925F75sBRT - 19335 - ARMRBEEREIRE LA KMMEORE -
gt 19841281 B8 -

N (E8E)
BEEE : 13/8/1938-31/12/1960 ( F52%) ]

{(xAOWM) HBHEM19EsH AT MEESWMBLREREEEE - BE11B158187
(RLRE) - 19412128138 - HRERGAREE 8% (HEERE) —X 8B
BF - EHERE - 194838 15AETIES -

[ f8& : 1/5/1932-21/7/1936 ]

(houdE) ¥ 2 REENSEMREER1932FMA - LERDRRE - REETZIE -
EERGLRERHBHBRESES - LHNENMEE T AMAE0HEHEILME - NERET
ggg;ﬂﬂﬁ!& - Ib3 - ARSEERFEK - MRAEWAE - @HLUEE - & - &6 -

M8
BE#E : 9/9/1948-31/12/2001 ]

(SCE) FR1938FE LiBHAR - BRIBESN - 197F5FARNERMMBEE « 19485
9RIBEFELLE  MERER/UXBEREWPENL - HWHRERM - M ARERRN
HERBAMIBBFE - FHEESEEE -

L5
Fﬂﬂ L 13/11/1945-13/11/1948 ]

(IEM) R1o4ssF1NAIHETELR ABFHRELR - ELIUBAIE - BEUERE - 8
BERARRANERSRERE  RPHESERATEAERAMNEE - IKHEBLA=8T) -
B » +BHMARREALR - 194sF11B13 88 -

BHiE
[ 888 : 6/6/1959-30/6/2003 ]

LAt 1959F s A0 EHERMAIT R TR - HNEMMPI - EXEEM - RAEX
BVFHE  EHPENEREHE MEZMPERERS -

BAE - ERRE

BERE - (B AW : 8/1945-31/12/2001 ( F528) .
(BB * 9/2/1969-17/12/1996 ( T ) :
(2R EH - W) 5 - 1964-1989

(EBBW) BAMR193sFEs 1 BRI - MEHNREREENIBHBFRENRE - &5
EFRE - A% EAIRAAG - (ERAWE) BFiE13X - (EBERE) ANSHEE - Bt
BREARETEE  HRELUIRFERNMASBREHECE - (EBRE) 1996F128
1ISHEH - Ik - EENTESI1G4E I ERNEBNBEMER ASEEHANER7HE
M9c7ERBN I 1972 B iGN NT -

BEHME
BRI ¢ 1/11/1934-26/8/1944 (F52%)]

(FmE B M) F19308 281 BEFBLR  BRALEELR - RIBAESEREAGERER
FEEHE ~ RS T AL - LRTARES BSRIBRERM LN AN P EEZ—
BENFNESEEHAERRHAHRFPROER - IWMEESBALEEST -

—IBEAPRE - WHH
R - (E—IBEAPFRER) - 4/6/1905-12/7/1906 Tmﬁ}
(RAHE) * 29/7/1906-13/1/1907 (5

(—BEBHEMAN) BHEBE—WNE  BMALEI190FB4OQRIN - THEEIEMMIIA
ittt - S A - BFES TERENGEREBEAYE NLUKRE - SREMTE6E—8
HOMRTEMES BN - BT 1906FE7B12HESH - REE7BoBXEER BE (H
FHE) c HPh 9o rFEHERSH -

Eiﬁ ~ EFERE
(B © 18951940 ( FRE)
{2 ER) : 28/1/1937-27/1/1938 {:rmﬁ}]

(WFE®W) L8724 8178 - B (BEBE®) ( China Mail) BIERMMERN - H
ASEERMNTHE - il - MEER - E8 - QEIROTHS - WE—HEEY 190 FHE
ﬁgﬂgﬂﬂ » HvdcEF4iARcAMERET] - BhHEMEHER - AE7R1BEST - Bik

ﬁﬂﬁﬂ B
[ - (i R T HHa’l‘J-‘il-i.’!HE!ltjei| (Fenes) ;
(EEEEH) © 1/1946-9/1949

HRBRRER—BEREA L1941 F4iBs AR - DIRSEERNRRDEEHSE - T
B ABARPHRIUBHBEESXEHNANIENBESNNNE  2— 0 RE MR E
T - LHERITIHM - DRME LR - 28 (BEHERT) - RAFERFEEST
EE%E%EE&N F WeN LA - BE85 (FEE) - H31949F10815 B MR

Elﬂ
[ D 4/1964-1/1987 ( 5% ) ]

LEARRITIA 192586 A5 H » BRI ERLLLPRBNE —XTSHMEFERNEE - m (
BEBWE) BE-—REEXCHERE D BRBAHENPHEE - A - (EEBE) thiE
WERERE - AME60FER - BT (REXM) & (§Fit) - AERRENE
EENEY - (WEAW) 19958 1R 12881 -

MM B WE
AR : 1874-1886 (F5288) )

(MEBW) BERIs74FE2 B4R - ATTETHMENESFENM (BR) © iL
MEEED  MERREAS - the (REFE) - (FEEM) - (PAWM) & (BN
T BHEME - (BFEAE) BPiELT  BERMNNE— O AR - HREARZ
% o KB 1963 @ T -

Mz
R ¢ 1853-1856 (1854 A EER) |

(EENZ) BTFRI1853EsB 18 - BEMRIROEN & BELRHPRIAY - ABEE
HE - W - Wi - MERTRALGES SO E - PR - H32 - RATTH -
B S @A - BETEERTHRRENNS - WA XETITIENE2%T - (Hif
RE) aiRETAEPENSE - s 7T HFEIEAPETRNEN - ER1856F58ET -

WEHE (FER)
BEE © 22/4/1904-18/1/1906 (F52%) ]

(ML H) ERRATEI04FIARN RBA - FEE - BLPISNIEH - AFTHAE
(MW EHE) TEEBREERE RERSG - URLEEMN - B1905sF5BEFEE - b
(—RE)  AEREAE -BX /R -Bic -9 - BB RPARSERTH
RBREMES - WER 1906F4AEH) -

F_I

e 3T English Newspapers & Periodicals

Asian Wall Street Journal ( 2 MBEFEGEHE )
|||u|d1|'|g$ 1/1990-12/1997]

Asian Wall Street Journal is a business newspaper providing the latest developments in business,
markets, technology and management. It includes four sections. The "New Asia’ on the front page
provides the global business news and articles of insightful editorial commentary. "Networking’
reports the latest trends in management, marketing and strategies. "Money and Investing’ contains
analysis and explanations on the world's financial markets. 'Personal Journal' includes personal
finance, real estate, travel and culture.

China Mail (B 9H)
[Holdings : 1/1866-12/1961 (incomplete) ]

China Mail was one of the oldest English newspapers published in Hong Kong by Andrew Shortrede
and Andrew Dixon from 20 Feb 1845 to 17 August 1974, It was suspended during the Japanese
occupation of Hong Kong from 1941 to 1945. Its weekly edition, Overland China Mail, was
published from January 1848 to September 1941.

Daily Advertiser, The;
Daily Advertiser & Shipping Gazette, The ( PR )
|Holdings : 2/10/1871-30/4/1873 (incomplete) ]

The Daily Advertiser was published from 1871 to 1873. It focused on shipping information including
shipping schedules, numbers of cargos and customers and prices of goods. It also provided daily
advertisement, company notices and shipping information instead of daily news. Other information
like opium prices, exchange rates and share prices were also included. It changed name from Daily
Advertiser to Daily Advertiser & Shipping Gazette since January 1872,

Far Eastern FEconomic Review {iﬁ ﬂli‘?ﬂﬁfﬂ]‘
1 iu-ldil'l[.r,.-; : 10/1946-12/1982 |

It is a post-war weekly economic journal published in Hong Kong since 6 October 1946. It reports
the momentous economic developments in Asia and all over the world, focusing on China and Hong
Kong. It has been a popular economic and business journal since its inaugural issue until today.

Friend of China & Hong Kong Gazette ( PEZEEFELE )
| Huldil]gs : 3/1842-12/1861 (incomplete) |

Friend of China was the first English newspaper appeared in Hong Kong on 17 March 1842, It then
merged with the Hong Kong Gazette, a newspaper being printed in Macau, on 24 March 1842, It
published government notifications, expenditure and revenue balance sheet and reported news of
Hong Kong and the major ports in China. William Tarrant acquired this newspaper in 1850 and used
it to criticize the government and the officers severely that made him in jail twice. The publication was
moved to Guangdong after the retirement of William Tarrant in October 1860,

Hong Kong Daily Press | Frilkfr by )
[Holdings : 1/1864-9/1941 (incomplete)]

Hong Kong Daily Press was one of the major English newspapers in carly days published by two Englishmen,
Ryder and Murrow, commencing from 1 October 1857. It was also the first paper that Fub]i_r.l'n::i daily in the
moming while others, like Chinag Mail were published on a weekly basis. It had been published for 80 years
since the early colonial days of Hong Kong and recorded commercial activities and conflicts among
newspapers and government ofhicials in Hong Kong from the 19th to 20th Century:

HnnE Knng iMail
|H|:|-|-|.'Eil1g,~'. : 5/2000-12/2001)

Heng Kong iMail was in succession to the Hong Kong Standard with a brief publication history from
29 May 2000 to December 2001. [t aimed at differentiating itself from the Soueh China Morning Post
by running more opinionated articles about the government. It also covered business news, local and
international news. It had once been the second major English language newspaper in the city. It was
renamed as The Standard in 2002 after restructuring of the company.

Hong Kong Mercury and Shipping Gazette, The
[Holdings : 6/1866-12/1866 (vol. 1-162)]

It was a minor and short-lived newspaper published daily from June to December 1866. Similar to
newspapers at that time, it had editorials commenting on the government and current affairs. It also included
a lot of shipping information, company notices and advertisement for the businessmen in the carly days.

Hong Kong News, The ( HEFFRIR/HHB B )
|Hu-|d:i|'|55 : 12/1941-8/1945 [im:urnplcl::”

The Hdﬂg fﬂ:lli'rg News was F-u]ﬂiih:d du:ring the ]1F.ulcsc occupation of Hﬂng Kurlg in World War 11.
It covered wartime news of Hong Kong, China, the East Asia and other countries. It worked as an
official English newspaper of the Japanese army and the "Governor of the Captured Territory of Hong
Kong" during the hard years of Hong Kong,

Hm!g Knng Observer
[Holdings : Vol.1, no.1 (21/01/1928)-vol.1, no.12 (12/05/1928)]

Content of the newspaper mainly included social life and customs, discussion of interesting topics and
current affairs, humors and satire. It reflected the early life style of the upper class residents in Hong Kong.

Hong Kong Standard (ZR3ZMEH )
[Holdings : 1/3/1949-27/5/2000|

It was the second major English language newspaper of Hong Kong founded on 1 March 1949.
Although its quality varied over the years, the paper maintained a comprehensive coverage of local and
international news, It was renamed as Hong Kong iMaif on 29 May 2000.

Hong Kong Sunday Herald
[Holdings : 6/1/1929-29/6/1941]

Hong Kong Sunday Herald was a weckly newspaper published in 1929, It was a small general
newspaper reporting the news of Hong Kong and overseas countries. Commercial advertisement on
the newspaper reflected the rapid development of the economy of Hong Kong,

I'IH'HE HI}"E 'H‘lcgnlph { iﬁ.ﬁiﬂ }
|Holdings : 16/6/1881-3/1951 (incomplete)|

Hong Kong Telegraph was a "brash and outspoken’ newspaper founded on 15 June 1881. Besides daily
news, it also contained articles criticizing the weaknesses of the Qing Government. It was issued daily
except Sundays and suspended from 1941 to 1945. From April 1951 onwards, it continued as an

:irrl:gular pu'blic:liiun.

Hong Kong Times: Daily Advertisers and Shipping Gazette
|Holdings : 1/5/1873-29/4/1876 (incomplete)]

Following the rapid dt:w:luprncnt of the economy of Hong Kong and the increase of trading activities,
newspapers specialized in reporting commercial news appeared. However, this newspaper made a brief
debut but sank without a trace. Content included ihtppmg schedule, advertisement, local and general
news. As shipping was the only means of transportation to overseas or China in the past, this
newspaper became important to the residents of the period.

I'IUI]H Hung "';':’u::kl}' Press and China Overland Trade R::l:lurl.' f %%Eﬂ }
|Hn|1.ii|1g-. : 3/1/1895-24/12/1909]

It merged the bi-weekly China Overland Trade Report and Hong Kong Weekly Press. It was published
weekly after the combination. The content included local and international news, business matters
and reports of companies, shipping schedule, advertisement of commedities and Chinese insurance
advertisements. With the rapid growth of the economy of Hong Kong, insurance had become a major
business in the Colony.

Overland China Mail
|Holdings : 6/1932-6/1941 (incomplete)]

Overland China Mail was the weekly edition of China Mail published from 1848 to 1941. It had
articles extracted from China Mail, Evening Mail and SHH-ET':I'}" Herald with summary of news,
commercial summary and Hong Kong Stock Exchange Quotations for overseas Chinese and British
businessmen. Besides, it had news from overseas sources such as Reuters and Cenural News, etc.
During World War Il and before the fall of Hong Kong. it contained more news from China and

Japan.

South China Morning Post ( PSS )
|Holdings : 1/1904-3/2003 (incomplete)]

The Post has been the premier English language newspaper founded on 6 November 1903, It is targeted for
the general public and gives space 1o columnists with liberal political sympathies who are often critical of
establishment policies. On 26 September 1908, the newspaper recorded a ‘pen-war’ between the British
resided in Hong Kong and local Chinese debating about racism and the superiority of Britain. Victory of this
'pcn-war' En:l}_t, saved the reputation of the HnnE l{ung Chinese residents.



